بررسي ارتباط دو مضمون ترکيب و تخريب در آثار ديويد هاکني


هدف از اين پايان نامه بررسي ارتباط دو مضمون ترکيب و تخريب در آثار ديويد هاکني مي باشد



مشخصات فايل





















تعداد صفحات90
حجم1 کيلوبايت
فرمت فايل اصليdoc
دسته بنديهنر و گرافيک


توضيحات کامل



دانلود پايان نامه رشته هنر


بررسي ارتباط دو مضمون ترکيب و تخريب در  آثار ديويد هاکني


 

چکيده:

ديويد هاکني ( David Hockney) (زاده 9 ژوئيه 1937) نقاش، طراح، چاپگر، عکاس انگليسي و يکي از مهم‌ترين پيشگامان جنبش پاپ آرت دهه 1960 است.هاکني به سبب نوجويي پيگير، تنوع و تناقض آثارش يکي از هنرمندان نامدار و اثرگذار دهه‌هاي اخير به شمار مي‌آيد. او همچنين يک محقق در زمينه هنر مي‌باشد.ديويد هاکني از جمله نقاشاني است که طبيعت را خيلي خوب مي‌شناسد و در مسير کارش گزينش‌‌هاي هنرمندانه‌اي از آن بروز مي‌دهد.ترکيب‌بندي‌هاي موجز و خوش‌فرم و در عين حال ساده نشانگر اين مي‌باشد. 

اين پايان نامه مشخصه ها و تحليل آثار ديويد هاکني با تاکيد بر وفاداري به طبيعت و درگير شدن با آن را مورد بررسي قرار مي دهد.

 

 

کلمات کليدي:

ديويد هاکني


تحليل آثار ديويد هاکني


ويژگيهاي آثار ديويد هاکني


 

 

 

مقدمه:

در فصل اول قبل از هر چيز به شرايط دنياي نو در عصر حاضر اشاره شده است و چون ديويد هاکني در دوراني زندگي کرده که مدرنيسم و پست‌مدرنيسم حاکم بوده، به تعاريفي از اين دو واژه پرداخته شده.درک نوين هاکني از هنر نقاشي نشان از اين دارد که وي مدرنيسم و در واقع شرايط دنياي نو را در زمان و مکان خود يافته است. با اينکه آن بنيان حسي و زيبايي شناسانه‌اي که پايه و اساس مدرنيسم است در کار وي وجود دارد اما از طرفي آن جنبه عصيان و تقابل که مدرنيسم با سنت دارد و هر نوع گرايش به سنت را رد مي‌کند، هاکني در آثارش راه مي‌دهد البته اين کنش از سوي وي آگاهانه است.

 

در واقع همانطور که نقاشان پست‌مدرن سنت را از جهان هنري خود حذف نمي‌کنند و برگشتي متناسب با زمان و مکان و عمدتاً فني و متريالي با سنت دارند (نه ساختاري)، از اين زاويه ديويد هاکني هم مستثنا نيست ـ مشعوف بودن هاکني به جنبه‌هاي جالب جهان محسوس و بويژه تکنيک‌هاي اين هنرمند از جمله شباهت‌هاي اجرايي وي از اين نظر همچون نقاشان رنسانس پيشين که با تکنيک «تمپرا» کار مي‌کردند مانند «پيرو دلا فرانچسکا» برخورد خلاقانه هاکني را با مقوله پست‌مدرن در زمان خود نشان مي‌دهد.

 

در فصل دوم به اين نکته اشاره شده که در ميان طراحان معاصر کمتر طراحي است که در زمينه طراحي و حتي تصويرسازي به اندازه ديويد هاکني کار کرده باشد. همچنين به توضيح در مورد خاصيت‌هاي عناصر بصري از جمله خط ـ سطح و بافت و ريتم و . پرداخته شده که به طرز فوق‌العاده‌اي در کارهاي هاکني مي‌بينيم. همچنين گزينش‌هايي که خاص نگاه هاکني است.شايد در نگاه اوليه و ظاهر بعضي از طراحي‌ها و نقاشي‌هاي هاکني طبيعت‌گرايانه و يا رئاليستي (به عنوان يک سبک نه يک روش عام هنري) به نظر بيايد اما با کمي تعمق متوجه ساماندهي دقيق و چند بعدي در آن، در يک وحدت کلي مي‌شويم.

 

در فصل سوم به اين مهم دست مي‌يابيم که هاکني در ارتباط با طراحي صحنه و نقاشي چقدر نوآوري کرده مثلاً يک صحنه از واقعيت را که همه به راحتي از کنارش مي‌گذرند او با طرز فوق‌العاده و زيبايي در آن دخل و تصرف مي‌کند و آن را به تصوير مي‌کشد. به بيان ديگر با چيدمان جديدي از فيگور و اشياء در ترکيب‌بندي تفسير جديدي را از انسان‌ها و محيط پيرامونشان مي‌کند.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکيده

مقدمه

فصل اول:ديويد هاکني و ويژگي‌هاي کلي دوران وي3


مدرنيسم و مسائل تازه3

پست‌مدرنيسم18

فصل دوم:واقعيت و تأثير آن بر آثار ديويد هاکني25


عملکرد خط در طراحي35

کشيدن يک خط، ديدن يک خط35

حرکت بصري36

ارزيابي حرکت39

خطوط محيطي و حرکت44

فصل سوم:هاکني و کاوش در بيان هنري50


نقاشي و عکاسي از زبان هاکني59

هاکني و ابداع و نوآوري62

هاکني و طراحي صحنه71

فلوت سحر‌آميز از زبان ديويد ها‌کني:75

نتيجه‌گيري:87

فهرست منابع و مآخذ:89

 



توضيحات بيشتر و دانلود



صدور پيش فاکتور، پرداخت آنلاين و دانلود


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : هاکني ,ديويد ,آثار ,ارتباط ,طراحي ,مدرنيسم ,ديويد هاکني ,آثار ديويد ,مضمون ترکيب ,بررسي ارتباط ,شرايط دنياي ,آثار ديويد هاکني
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

گنابادگردی نوت نویس اطلاعات مهاجرت karamooz John Hole حکیم باشی Charles سیگنال خرید و فروش ارزهای دیجیتال